Piękna skóra = zdrowe odżywianie. Poznaj dobre nawyki żywieniowe

The following two tabs change content below.

Marta Pustuł

Miłośniczka kina, książki, teatru. Uwielbiam obserwować ludzi i rozmawiać z nimi. Potrafię wyłuskać istotne dla mnie informacje, jednocześnie nie naruszając niczyjej intymności.

Dbamy o włosy stosując odpowiednie odżywki i maseczki, w skórę wklepujemy różnego rodzaju kremy, stosujemy peelingi, żeby nasze ciało było gładkie i jędrne. Ale czasem zapominamy, że nasz wygląd zależy również od tego, co dostarczamy naszemu organizmowi od wewnątrz. Masz apetyt na piękną skórę? Oto kilka porad, które pozwolą cieszyć się świetną kondycją skóry i oszukują czas

Piękna skóra a prawidłowe odżywianie

1. Pij wodę!

Woda jest bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zapobiega uczuciu zmęczenia, wypłukuje szkodliwe toksyny i co najważniejsze 😉 pomaga w utrzymaniu szczupłej sylwetki. Bardzo ważne jest, żeby nie dopuścić do odwodnienia . Nasz organizm jest mądry i daje nam znać jeśli pijemy za mało – jest to nie tylko uczucie pragnienia ale też:

– spierzchnięte usta;

– sucha skóra;

– łuszczenie się skóry;

– podatność na powstawanie zmarszczek;

– utrata naturalnego blasku skóry;

Powinno się przyjmować okolo 2 litrów wody na dzień. Więcej, jeśli prowadzimy aktywny tryb życia lub lubimy odwadniające napoje (czarna herbata, kawa).

2. Pamiętaj o witaminach

A,B,C,D. Najważniejsza dla naszej skóry jest witamina A (retinol). Dba o odpowiednie nawilżenie, zapewnia gładkość i spowalnia starzenie się. Jeśli chcesz mieć elastyczną skórę, która jest zabezpieczona przed powstawaniem niedoskonałości śmiało sięgaj po witaminę B. Na rozjaśnianie przebarwień, odzyskanie blasku, promienności polecana jest oczywiście witamina C. Witamina D – zwana pieszczotliwie witaminą „słoneczną” jest jedną z najtrudniej „dostępnych” w naszym klimacie, ponieważ w jej produkcji kluczową rolę odgrywa słońce, które ostatnio nas nie rozpieszcza. Niedobór witaminy D objawia się pogorszeniem stanu skóry, nasileniem się problemów dermatologicznych, przedwczesnym starzeniem się skóry, widocznymi oznakami zmęczenia, osłabieniem bariery ochronnej naskórka…na szczęście na sklepowych polkach znajdziemy kremy z witaminami lub suplementy diety.


MODNE STROJE KĄPIELOWE NA KAŻDĄ FIGURĘ - SUPER CENY TRENDY 2017 | REKLAMA

Najśliczniejsze kostiumy kąpielowe - kliknij


3. Jedz kolorowo

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać jak wiele wartości odżywczych mają owoce i warzywa. Są źródłem nieocenionych witamin i mikroelementów. Należy pamiętać o przynajmniej dwóch porcjach dziennie, zwracając szczególną uwagę na owoce cytrusowe, które zawierają wysokie stężenie witaminy C (np. grejpfruty) oraz o obniżonej zawartości cukru (jabłka), czy zawierające dużo antyoksydantów (borówki).

4. Nabiał? Nie do końca

O wykluczeniu nabiału z diety powinny pomyśleć osoby, które notorycznie walczą z trądzikiem lub niedoskonałościami. Najczęściej za problemy skórne obwiniamy zmiany hormonalne, jednak prawdziwym winowajcą może okazać się właśnie nabiał. W mleku występują hormony, które zaogniają zmiany trądzikowe. Jeśli nie umiemy obyć się bez białej kawy, warto na chwilę przerzucić się na mleko bez laktozy i sprawdzić, jak nasza skóra na nie zareaguje. Najlepiej na około 30 dni odstawić nabiał, wtedy dowiemy się, czy to właśnie on jest odpowiedzialny za niedoskonałą kondycję naszej skóry.

5. Zdrowe małe co nieco

Często sięgamy po małe przekąski, które nie są do końca dobre dla naszego organizmu. Zamiast sięgać po słodkie bułeczki, czekoladki, cukierki, polecam orzechy (migdały, nerkowce, orzechy włoskie), nasiona (dynia, słonecznik), warzywa czy owoce. Orzechy i pestki zawierają mnóstwo zdrowych i niskonasyconych kwasów tłuszczowych, których zadaniem jest poprawa jakości skóry. Staje się przez to gładka i dobrze nawilżona. Świetny wpływ na odkwaszenie organizmu mają surowe zielone warzywa, cytryny, grejpfruty a także…kiszonki – ogórki czy kapusta. Szamiąc takie jedzenie nasza skóra będzie gładka, jędrna i promienna.

6. Uwaga na węglowodany

W białym chlebie, pszennym makaronie czy przede wszystkim słodyczach znajduje się dużo cukrów, które nie są dobre dla naszej cery i przyczyniają się do powstawania niedoskonałości. Wybierajmy zatem dobrej jakości pełnoziarniste, ciemne pieczywo. Pełnoziarnisty makaron (nie bójmy się tych produktów, są wskazane w naszej codziennej diecie, nawet dla osób odchudzających się). Nie rezygnujmy z dobrych tłuszczów (nawilżają nas od środka i wspomagają odchudzanie), zatem naszymi sprzymierzeńcami są tłuste ryby, olej kokosowy, oliwa z oliwek, awokado, orzechy i nasiona.

P.S. Najważniejszy jest, żeby tygodniowej diety nie wykorzystać w ciągu jednego dnia i wszystko będzie dobrze z naszym organizmem 😉

 

Mamy nadzieję, że artykuł Ci się spodobał 🙂 Jeśli jesteś kobietą sprawdź koniecznie co dla Ciebie mamy tutaj. Panom polecamy miejsce tutaj. Dla Twojego dziecka - dziewczynka tutaj, chłopiec tutaj. Wszystko dla Twojego domu tutaj.
Potrzebujesz gotówki na wakacje? Kliknij
 

1 komentarz "Piękna skóra = zdrowe odżywianie. Poznaj dobre nawyki żywieniowe"

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany.