Masz bloga? Promuj go u nas za darmo i zarabiaj na tym! kliknij            Rosoklub - zobacz jak wiele zyskujesz! kliknij

Wybieramy tradycyjnego schabowego czy fast fooda? Stawiamy na jakość czy na cenę? Sami szukamy kulinarnych inspiracji czy wolimy podpowiedzi naszych znajomych? O tym, jak jedzą Polacy można przeczytać w raporcie „Polska na talerzu 2015”.  Przekonajmy się zatem, jakimi smakoszami jesteśmy

SPOŁECZNY PRESTIŻ

Jak się okazuje, aż 15% naszych rodaków regularnie jada posiłki poza domem, zaś ponad 20% robi to do 3 razy w miesiącu. Wielu z nas uważa, że stołowanie się w restauracjach to kwestia prestiżu i awansu społecznego. Dlatego wszelkie uroczystości – komunie, śluby, chrzciny organizujemy w lokalach, a nie w domach. Chcemy pokazać się rodzinie i znajomym z jak najlepszej strony.

Trend celebrowania posiłku na mieście upowszechnił się wśród młodych Polaków. Mieszkańcy dużych miast, których życie przebiega od pracy do domu, nie mają na nic czasu. Tylko w knajpce, przy posiłku znajdują kilka minut, by porozmawiać ze znajomymi. Dodatkowo „młodzi” są skłonni, żeby głębiej sięgnąć do kieszeni i więcej zapłacić za upatrzone danie. Średnio wydajemy 23 zł za potrawę dla jednej osoby.

KULTURA GASTRONOMICZNA?

Nie da się jednak ukryć, że kultura gastronomiczna w Polsce cały czas się rozwija. Zamiast ciężkostrawnych dań, na lunch wolimy wybrać sandwicza z SUBWAY®. Rozsmakowaliśmy się w zupach i lekkich sałatkach, coraz odważniej kosztujemy przysmaków z odległych krajów np. swoich wielbicieli zyskuje falafel. Wszystko szybko, smacznie i, co najistotniejsze, świeżo.


R E K L A M A

Na co zwracamy uwagę przy wyborze restauracji? Przede wszystkim na jakość serwowanego jedzenia. Kolejne kryteria to cena i lokalizacja. Często kierujemy się również opiniami naszych znajomych oraz członków rodziny, którzy już w danym miejscu mieli okazję jeść. Zdarza się, że idąc do nowego miejsca, szukamy informacji na jego temat w Internecie. W wielu dużych miastach działają kulinarni recenzenci, którzy chętnie dzielą się swoimi opiniami o danym lokalu. Wówczas to właśnie na ich zdaniu polegamy.

NASZ CONSUMER EXPERIENCE

Gdy już jesteśmy na miejscu, ważną rolę zaczyna odgrywać tzw. czynnik ludzki, czyli relacja z osobą, z którą mamy bezpośredni kontakt. Otrzymanie niesatysfakcjonującego produktu i zła obsługa negatywnie wpływają na consumer experience. Oznacza to, że w przyszłości ponownie raczej nie skorzystamy z danej oferty. Rzadko lokalowi dajemy „drugą szansę”. Lubimy zjeść smacznie, w miłej atmosferze z ludźmi, na których nam zależy – to wszystko składa się na nasz odbiór konkretnego lokalu.

Polacy - jak jedzą?

fot. tyt.  hotel-saentispark.ch

Mamy nadzieję, że artykuł Ci się spodobał 🙂 W tym miejscu, jeśli chcesz, zapraszamy Cię na wyjątkowo korzystne zakupy! Jeśli jesteś kobietą sprawdź koniecznie co dla Ciebie mamy tutaj. Panom polecamy miejsce tutaj. Dla Twojego dziecka - dziewczynka tutaj, chłopiec tutaj. Wszystko dla Twojego domu tutaj.