Na świecie jest niezliczona ilość marek okularów. Tych lepszych i gorszych. Ale tylko jedna marka jest tak wyrazista i niezmiennie modna. Ray-Ban. Przez jednych wprost uwielbiana, przez innych nie do końca. Ray-ban można kochać lub je negować. Nie zmienia to faktu, że są to najpopularniejsze okulary świata. Niezmiennie modne i niezmiennie trendy – od 85 lat! Historia Ray-Ban jest naprawdę niezwykła
Historia Ray-Ban, czyli skąd się wzięła kultowa marka okularów?
Choć marka Ray-Ban kojarzona jest często z hipsterami – jednak to nie oni stoją za jej sukcesem. Istnienie tej wyjątkowej, amerykańskiej marki zawdzięczamy lotnictwu. Prekursorem marki jest kultowy (w tym przypadku jest to uzasadnione słowo) model Aviator (lotnik). Powód powstania tego niezwykłego modelu był prozaiczny, choć cała historia Ray-Ban jest już zupełnie niezwykła.

W 1929 roku generał Paul MacCready, który był również inżynierem aeronautyki – zwrócił się do firmy Bausch&Lamb z zapytaniem o projekt okularów dla pilotów, które zapobiegną oślepieniom promieniami słońca, a tym samym okularom eliminującym bóle głowy w trakcie pilotażu. Firma podjęła się tego wyzwania i zaprojektowała specjalny model okularów z zielonymi soczewkami Anti Glare. Model ten ma klasyczny kształt i dziś nazywa się Aviator. Do masowej sprzedaży okulary trafiły w 1936 roku. Rok później zarejestrowana została nazwa firmy.
Skąd nazwa Ray-Ban?

Nazwa pochodzi od angielskich słów Ray (promień) i Ban (zakaz). Piloci byli wprost zachwyceni dedykowanym im modelem okularów. Doskonale sprawdziły się w ochronie przed promieniami słonecznymi ale też dodawały pilotom rasowego i wyjątkowego „looku”.
W 1940 roku Ray-Ban udały się na wojnę. Bardzo dobra optyka okularów miała wpływ na to, że piloci amerykańskich sił powietrznych nosili okulary w trakcie swoich misji. W 1940 roku na rynek komercyjny zaprojektowane zostały również szkła lustrzane – gradalne. Ze specjalną przyciemnioną powłoką w górnej części szkieł dla lepszej ochrony przed światłem.
Kolejne dekady sukcesów
Lata ’50 to dekada zmian kulturowych i coraz wyraźniejszego zauważania trendów oraz wzrostu znaczenia mody jako takiej. Niewątpliwie pod bardzo dużym wpływem prężnie rozwijającego się przemysłu filmowego, konsumenci zaczęli postrzegać okulary jako modny i ważny dodatek. Do tej pory okulary były przedmiotem jak każdy inny – chociażby otwieracz do butelek. Jednak powoli stawał się coraz ważniejszym elementem kreacji wizerunku. Modnego wizerunku.

W 1952 roku pojawił się nowy, bodaj najbardziej kultowy model Ray-Ban; Wayfarer. Okulary te mają prostą konstrukcję, są bardzo trwałe i wygodne w noszeniu. Model ten, jak żaden inny, zwrócił uwagę przemysłu filmowego.
Lata ’60 to okres prawdziwego boomu na okulary przeciwsłoneczne. 1961 rok był kamieniem milowym w marketingu firmy, która weszła do Hollywood. Model Wayfarer został wykorzystany w słynnym filmie „Śniadanie u Tiffaniego” z piękną Audrey Hepburn w roli głównej. Ray-Ban stał się globalnym liderem. Firma postawiła na jakość i trwałość produktów i wciąż powiększała ilość dostępnych modeli. W 1969 roku było to już aż 50 rodzajów produktu – okulary dedykowane mężczyznom, kobietom i dzieciom.
Lata ’70 to okres umacniania się marki na rynku i rozwój w dwóch kierunkach – mody oraz sportu. Pojawiły się m.in okulary narciarskie i przeznaczone dla wspinaczy wysokogórskich.
Lata ’80 to dalsze pasmo sukcesów kultowej marki. Okulary odcisnęły powszechne piętno w popkulturze dzięki udziałowi w takich filmach jak Blues Brothers, Top Gun i Ryzykowny Interes.
W 1999 roku włoska firma Luxottica Group odkupiła od firmy Bausch & Lomb prawa do produkcji okularów.
21 wiek to między innymi mariaż z Formułą 1 i ogromny sukces komercyjny na całym świecie. Marka jest niezaprzeczalnym liderem i potentatem wśród producentów okularów przeciwsłonecznych.
Ray-Ban – to więcej niż okulary, to styl życia!

Brad Pitt, Julia Roberts, Beyonce, Johnny Depp, Tom Cruise, Angelina Jolie. Co ich łączy? Oprócz światowego sukcesu i milionów dolarów są to okulary Ray-Ban. Jest to ulubiona marka gwiazd i celebrytów. Okulary Ray-Ban królują w Hollywood i są tam po prostu uwielbiane. Lecz nie tylko tam. W wielu krajach na świecie, również w Polsce, są przedmiotem pożądania! Ludzie dbający o swój wygląd zazwyczaj wybierają tę markę okularów. Wystarczy pooglądać profile na Facebook’u, bardzo dużo „profilówek” to uśmiechnięte twarze w okularach z białym napisem w rogu.
Co stoi za fenomenem tej marki? Na pewno nie wysoka cena bo wbrew pozorom nie są to okulary z najwyższej półki cenowej. Myślę, że za sukcesem stoi wysoka jakość produktów, świetne wzornictwo oraz chyba to co najważniejsze – mariaż z kinem i gwiazdami, który to trwa w najlepsze od bardzo dawna.
Historia Ray-Ban to historia wielkiego sukcesu
Z okularami Ray-Ban na nosie każdy czuje się po trosze gwiazdą. Choć nie każdy się do tego przyzna. Ot – jest to właśnie magia tej niezwykłej marki. Marki, która od 85 lat święci sukcesy, i która odcisnęła wielkie piętno na światowej popkulturze. Zapewne moda na Ray-Ban prędko się nie skończy. Osobiście bardzo się z tego cieszę bo jest to wyjątkowa marka i niezwykły produkt! Niewiele jest naprawdę „kultowych” marek. Ale o Ray-Ban z całą pewnością można to powiedzieć bo historia Ray-Ban jasno to pokazuje.
Ray-Ban – jak uniknąć podróbek i gdzie zakupić oryginalne okulary?
Ray-Ban to chyba najczęściej podrabiana marka okularów na świecie. Musisz wiedzieć, że w internecie – np. na popularnym serwisie aukcyjnym, czy nawet w niektórych sklepach internetowych, bardzo często sprzedawane są podróbki. Kupno podrobionych okularów całkowicie mija się z celem gdyż nie mają one nic wspólnego z magią Ray-Ban – są słabej jakości, nie mówiąc już o tym, że noszenie podrobionych okularów (z resztą nie tylko okularów) nie jest trendy. Poniżej odsyłamy do sklepu z oryginalnymi okularami:
Jeśli chcesz zakupić oryginalne okulary Ray-Ban® w niskich cenach możesz to zrobić tutaj